החורף כמעט פה, הקור כאן בענק הגשם פחות.

נכתב ע״י: מיכל רג'ואן מאמנת קבוצת הריצה !MOVE

הכי הכי חשוב: אתם לא תהיו חולים בגלל שתרוצו בגשם, גשם לא יעשה אתכם חולים, מה שכן יעשה אתכם חולים אם תיכנסו לאוטו אחרי הריצה עם אותה חולצה שרצתם איתה בגשם, אם לא תלבשו עליכם משהו ארוך אחרי שרצתם עם קצר ב 10 מעלות (אין בעיה לרוץ עם קצר).

מה ללבוש? מה לא? אני אקפא מקור? לקחת מטריה לריצה?

1. השלימו עם זה שהגיע החורף, ירדו גשמים, יהיו רוחות ושש בבוקר לא תמיד שעה אטרקטיבית לריצה, כי קררר (אני פורחת בחורף). תפרגנו לעצמכם סוף סוף לרוץ גם יותר מאוחר

2. רכשו ביגוד חורף שמתאים לישראל ולא לבוסטון, חולצה טרמית שמתאימה למינוס שלוש מעלות ומטה תגרום לכם להרגיש כמו תנור ולהזיע.

3. חלק עליון – לבשו שכבות, הכירו את עצמכם, לחלקנו קר מאוד ב 12 מעלות וחלקינו מסתדרים נהדר עם קצר.

4. שרוולונים לידיים – אם חם לכם עם חולצה ארוכה וקר לכם עם חולצה קצרה, תשלבו שרוולונים לידיים, הם עושים פלאים וניתן להוריד אותם במהירות ולהצמיד למכנסיים.

5. כפפות – כפות הידיים שלנו נשארות סטטיות במהלך הריצה , ייתכן וחלקכם יסבלו מקור בכפות הידיים. אני לדוגמא רצה עם כפפות כמעט כל החורף ועם ביגוד קצר.

6. מכנסיים ארוכים – חשוב להשאיר את שרירי הרגליים חמים ולא חשופים לקור, החיסרון שלא לכולם הם נוחים ואם חם לכם מידיי אתם לא יכולים להוריד באמצע הריצה .

תקנו שני זוגות טובים (יש המון חברות בארץ עם מכנס איכותי) ותשתמשו בהם בימים הקרים באמת.

7. גרבי קומפרשיין – מי שלא מסתדר עם מכנס ארוך, מכנס קצר + משחה מחממת +גרבי קומפרשיין עושים את העבודה (שוב, תלוי כמה קר)

גרביים טובים לריצה: שילוב של גשם עם ריצות יחסית ארוכות וגרביים לא מתאימים יכול לגרום לחוסר נוחות ברגליים ושפשפות באצבעות. תשקיעו בכמה זוגות גרביים טובים כדי לא להגיע למצב של חוסר נוחות או שפשפות.

8. כובע מצחייה – למה? כי יורד גשם ומצחייה מגנה עלינו שהגשם לא ידקור אותנו בעיניים. מומלץ! כובע מחמם לריצה: ממליצה לחבוש לפני ואחרי הריצה. פחות ממליצה לחבוש בריצה עצמה כי אתם מהר מאוד תתחממו, אלא אם אתם מתכננים לרוץ על דופק 100 כל הריצה ואז בהחלט אפשר לחבוש אותו.

9. נעליים חדשות – מחליקות יותר בפעמים הראשונות שרצים איתן, היו קשובים לנושא הזה.

10. נעליים – דאגו שיהיו לכם שני זוגות נעליים, יש מצב שזוג אחד יתרטב בגשם ולא יתייבש לריצה הבאה. ניתן לייבש את הנעל על ידי הכנסה של נייר סופג / נייר עיתון לנעל.

11. מעילי רוח וגשם – לי אישית פחות נוח לרוץ עם מעילים כאלו, יש בארץ מעילים נהדרים, אבל שימו לב שהם מאוד מחממים ושוב, אנחנו לא בבוסטון אנחנו בארץ ואם יהיה לכם חם פחות נוח לקשור את המעיל.

12. משחה למניעת שפשות – חובה. קור בשילוב עם גשם גורמים לשפשות ולא נעים לאחר הריצה (יש כמה חברות טובות).

13. ציוד יקר – יכול לסבול מהגשם ולהיהרס – דאגו שיהיה לכם פאוצ’ נגד מים או שתשאירו את הציוד בבית (גם שקית עושה את העבודה).

14. התחילו את הריצה לאט יותר, השרירים שלכם קרים עדיין ולא בא לכם “לקרוע” משהו על ההתחלה. תעשו חימום לפני הריצה, חימום דימני למפרקים כדי לחמם קצת השרירים ולהזרים דם.

15. לבוש לאחרי הריצה – חובה, חובה להחליף ביגוד אחרי הריצה ולא להישאר עם הביגוד הרטוב, גם אם אתם מייד נוסעים הביתה.

16. לפני הריצה בבוקר, צאו רגע החוצה תנשמו את האוויר ותחליטו מה ללבוש. תמיד אפשר לקחת באוטו חולצה קצרה או ארוכה ולהחליט כשמגיעים ליעד.

ושנעבור את החורף בשלום!

Come

רגע לפני שאתם רצים לשלם...

הצטרפו למועדון ON וקבלו 20% הנחה כבר ברכישה זו!



הצטרפו למועדון On

וקבלו 20% הנחה

הצטרפו למועדון On

וקבלו 20% הנחה