תכירו את הקרוסאובר של נעלי היום-יום מבית On השוויצרית – On Cloud Hi Edge. האם בדובר בנעלי משרד, או שאלו נעלי הרים? האם אפשר גם לרוץ איתן? לקחתי את הזוג המסקרן הזה למבחן והגעתי למסקנות מעניינות לא פחות.
הגדרה מחדש למושג "ספורט אלגנט"
אם אתם אוהבים אורך חיים פעיל ונעלי עור מסוגננות חונקות אתכם אבל מצד שני – גם ללכת יום יום עם נעלי ספורט לא מתאים לכם (דרופ גבוה, או מראה משעמם) אתם בסוג של בעיה. יש היום בשוק מספר חברות המציעות פתרונות לנעליים שמצד אחד ייראו ספורטיביות ויהיו נוחות ומצד שני תהיינה מספיק אלגנטיות וייצוגיות על מנת לא להיראות כמו נעלי ספורט גרידא.
כמו בכל שילוב, גם כאן בדרך כלל תהיה פשרה – או במראה או בנוחות. בדיוק לנישה הזאת החליטה להיכנס החברה השוויצרית On. היא מציעה דגם שלטענתה ייתן ליהנות מכל העולמות, סוג של קרוסאובר של נעליים שיתן לכם גם וגם וגם. האם זה הצליח להם?
דגם On Hi Edge – כרטיס ביקור
- יעוד: נעלי יום-יום, נסיעות, טיולים, הליכות עירוניות
- משקל: 284 גר' (מידה 43)
- דרופ: 2 מ"מ
- טכנולוגיות:
- חומר שיכוך בסוליה – Helion עם ענני Cloudtech
- ייצוב פנימי ע"י Speedboard
- מחיר: 720 ש"ח לחברי מועדון באתר היבואן. כעת במבצע גרביים מתנה.
עיצוב וחומרים
בהסתכלות על Hi Edge אפשר להתווכח על הרבה דברים, אבל על דבר אחד לדעתי יסכימו כולם – אין שום דבר שגרתי או רגיל בנראות שלהן. זה לא נראה כמו שום דבר אחר בקטגוריה שלהן ומיד שמים לזה לב.
הדגם מעוצב כסוג של הכלאה בין נעל הרים גבוהה לבין נעל ריצה. הסוליה המוכרת מהרבה נעלי ריצה של חברת On בצורת "עננים" מרמזת על האופי הקליל והספורטיבי מצד אחד, אבל החלק העליון הגבוה יחד עם הגנה מרופדת בצידן האחורי לקוח מעולם נעלי הטרקים. מאוד מבלבל ומסקרן.
רשת שנראית ומרגישה מאוד עדינה ודקה מעטרת את כל החלק הקדמי של הנעל ובד עבה, שנראה כמו שריון מיגון עם הדפס לוגו החברה, עוטף את חלקו האמצעי-אחורי. מי אתן, Hi Edge? מבלבל כבר אמרנו? ריפוד נדיב מבד-רשת אחר סוגר את פינת פתח הכניסה לנעל וחלקו החיצוני של הלשון. שרוכים, בשונה מהרבה דגמים אחרים של און, סוף סוף ברוחב רגיל ומספיק בשרני. איזו הקלה!
קשוחה ומפתה בו זמנית
מצד אחד, המראה החיצוני של Hi Edge, משדר קשיחות של טיולי שטח או הליכה בטבע, אבל מצד שני, הצבע ועדינות החומרים משדרים משהו אחר והרבה יותר אורבני. לא סתם נתתי לדגם הזה הגדרת "קרוסאובר" מעולם הרכבים – הגבהה ונוחות של רכבי שטח מצד אחד ופינוק ועיצוב של רכבי עיר.
חלקן הפנימי של הנעליים בנוי מסוג של "גרב" החוצצת בין הרגל לבין שכבת הרשת החיצונית. למרות שזה נראה ומרגיש כאילו אפשר להסתדר כאן גם בלי גרביים – לא ניסיתי. תקראו לי מיושן, אבל אני פחות אוהב את האינטימיות הזאת של הנעל עם הרגל.
דבר אחרון ברשימת ההפתעות הוא המשקל. לעומת נעל טרקים ממוצעת ששוקלת לפעמים כ-1.5 קילו, נעל Hi Edge שוקלת רק 284 גר' לנעל במידה 43, לא משהו שמצפים לו מנעל שנראית כה גדולה ומסיבית.
על הרגליים
תחושה ראשונה, כאשר הרגל מחליקה כמו על המגלשה לתוך הנעל, היא וואו!
זה מרגיש מאוד נוח, לא לוחץ והכי מפתיע – מאוד קליל. הגודל של הנעל לא תואם את המשקל שלה. לא מעט נעלי ריצת שטח שוקלות יותר מה-Hi Edge וזה מאוד מפתיע ובולט לטובה. שימוש בטכנולוגיות מאוד מתקדמות יחד עם סוליה קלה מאוד שאנחנו כבר מכירים, וזה נותן באמת תחושה של ללכת עם ולהרגיש בלי.
אחרי התלהבות ראשונית וכמה הליכות לא ארוכות במיוחד, הרגשתי שהנעליים לא אוחזות מספיק טוב את הרגל והידקתי קצת יותר את השרוכים. המצב אמנם השתפר, אבל עדיין הרגל לא ממש "ישבה" היטב בנעל והייתה מעט חופשית. הבד מאוד חלק בחלק האחורי הפנימי של הנעליים ולכן יש מקדם חיכוך נמוך בעקב והרגל מעט "מטיילת" מעלה מטה עם כל צעד. למרות תחושת החופש הנפלאה, לי אישית הייתה חסרה אחיזה באזור העקב שתשאיר את הרגל במקום בכל צעד. כמו שציינתי, בהידוק חזק יותר ניתן לפתור כמעט לגמרי את העניין, אבל משום שהמבחן התבצע בחודשי הקיץ הלא מרחמים, העדפתי את הנעליים פחות הדוקות על הרגל לטובת כניסת אוויר מהחלק האחורי ואוורור.
ביום – יום
מפאת מזג האוויר הקיצי שלא ממש מעודד טיולי הליכה בטבע וחוסר יכולת לצאת לחו"ל (קורונה וכאלה…), הסתפקתי בהליכות עירוניות יחסית קצרות ולבישה רציפה של Hi Edge ביום-יום. מלבד הרגשה לא רגילה של לנעול נעל גבוהה לעבודה במשרד, התחושה היא מאוד נוחה. הליכה איתן מאוד קלילה ומתגלגלת, בגלל ה- rocker הבולט (סוליית הנעל בפרופיל צד הנה קמורה).
למרות כל המיגונים והריפודים, הרגליים לא מאולחשות בתוך הנעליים והן לא מרגישות כמו בנעלי טרקים. הסוליה מאוד גמישה ואוחזת היטב ולהפתעתי, גם הרוחב הפנימי בקופסת הבהונות מספק, למרות שהדגם לא מוגדר כרחב. מעבר לנוחות הנהדרת, יש לנעליים האלה מראה נהדר והן בהחלט יסובבו ראשים ויעודדו שאלות.
בגלל ריפוד מאוד בהיר ועדיין, לא ירדתי עם Hi Edge לשטח. מעבר לכך, הסוליה מרגישה די עדינה בשביל לעמוד נגד אבני חצץ מזדמנות או סלעים. גם את הריצות שלי העדפתי לעשות עם דגם יעודי – CloudFlyer בגלל אחיזה לא מספיק טובה של Hi Edge ברגל.
סיכום
כמו בעולם רכבי הקרוסאובר, שרובם בסוף נוסעים על דרכים סלולות ולא נכנסים לשטח, גם נעלי Hi Edge הן כאלה. זה לא שאי אפשר, פשוט חבל. כן, כן, חבל ללכלך ולהרוס את היצירה הבהירה הזאת עם אבק, בוץ וצבעי הסוואה טבעיים. גם קרוסאוברים קונים בסוף בשביל הנוחות והפוזה, למרות שבתנאי עיר הם פחות פרקטיים (צורכים יותר דלק ולרוב בעלי קיבולת תא מטען קטן יותר).
כמובן שבאותו מחיר ניתן לקנות דגם ייעודי לריצה וגם ללכת איתן ביום-יום, אבל אז אתם לא נראים מיוחדים. Hi Edge יכולות להיות זוג קז'אל סופר נוח וקול, המלווה אתכם בהמשך היום, אחרי ריצת בוקר קשה, בזמן שה- CloudFlyer שלכם מתייבשות בצל.