Back to grid

אלה נעלי ריצה מהטובות ביותר שיש, אבל מי שהמציאו אותן לא ממהרים למכור- דה מרקר , 15 בספטמבר 2021 מאור

משהו מוזר קרה לי לפני כשלוש שנים. כשהלכתי ברחוב, מדי פעם אנשים היו עוצרים אותי, או זורקים כמה מילים. "נכון שהן נהדרות"? "זה הדבר הכי נוח שהיה לי". "איזה מדהימות" האטרקציה היתה זוג הנעליים שנעלתי. נעליים של חברתON CLOUD   בחנות הסמוכה לעבודה. כמעט לאף אחד לא היה אותן וללא המלצה של המוכר שהכיר אותי, כנראה שהייתי חולפת על פניהן בחנות בדרך למותג ידוע יותר. מאז כבר רואים אותן הרבה יותר, אבל עדיין יש להן אפיל של המלצה מפה לאוזן. כיום ידועה החברה בשם On Holding, און, יצרנית שווייצרית שקיימת רק 11 שנה, אבל חצבה לעצמה נישה הולכת וגדלה של מצוינות בתחום נעלי ריצה. ממנו היא מתרחבת לא רק לתחום אופנת הספורט ונעלי טיולים, אלא גם לבורסה הגדולה בעולם, NYSE. היום תתחיל להיסחר מנייתה של און תחת הסימול ONON, לאחר שגייסה אמש 734 מיליון דולר לפי שווי של 7.3 מיליארד דולר, מעל הטווח המתוכנן. ביום רביעי זינקה המניה ל-35 דולר, עלייה של 46% ממחיר ההנפקה. עד יום שישי בסגירה השלימה עלייה של 62% ממחיר ההנפקה למרות ירידות במדדי וול סטריט. נעה רייפר, סמנכ"לית משאבי האנוש והתקשורת של החברה, נולדה וגדלה בישראל. כיום היא גרה עם משפחתה, בן זוגה אסף, שני ילדים ואחד בדרך, בציריך, שם נמצא מטה החברה. היא למדה פסיכולוגיה ותואר שני במנהל עסקים, משם המשיכה לעבודה בחברת ייעוץ אסטרטגי ובגולדמן סאקס בלונדון. בשיחה מניו יורק, שם היא נמצאת לפתיחת המסחר, היא מספרת: "לפני ארבע שנים עברתי לשווייץ. כשהצטרפתי, היו לאון מאה עובדים. כעת אנחנו יותר מאלף עובדים מ-52 ארצות בעולם. יש לנו עובדים ב-15 מדינות, כולל משרד ראשי בפורטלנד בארה"ב ומשרד קטן בניו יורק". 50% מצוות ההנהלה, שבו חברה גם רייפר, הם נשים. הפנים של החברה הוא רוג'ר פדרר, כוכב הטניס השוויצרי. פדרר נכנס לאון בתור משקיע ושותף לפיתוח נעליים ב-2019. סכום ההשקעה שלו לא דווח. הוא מפרסם את מוצרי החברה, אך רייפר רומזת שהחברה לא ממהרת לנופף בסופרסטאר. "יכולנו לצמוח מהר יותר, להתפרסם יותר, אבל הגישה השווייצרית אומרת לא לעשות דברים מהירים וגדולים. יש ניסיון לבנות משהו שיוכל להתקיים לאורך זמן, וזה מתבטא בהרבה דברים כאלה".
אלה נעלי ריצה מהטובות ביותר שיש, אבל מי שהמציאו אותן לא ממהרים למכור- דה מרקר , 15 בספטמבר 2021 מאור
משהו מוזר קרה לי לפני כשלוש שנים. כשהלכתי ברחוב, מדי פעם אנשים היו עוצרים אותי, או זורקים כמה מילים. "נכון שהן נהדרות"? "זה הדבר הכי נוח שהיה לי". "איזה מדהימות"
האטרקציה היתה זוג הנעליים שנעלתי. נעליים של חברתON CLOUD   בחנות הסמוכה לעבודה. כמעט לאף אחד לא היה אותן וללא המלצה של המוכר שהכיר אותי, כנראה שהייתי חולפת על פניהן בחנות בדרך למותג ידוע יותר. מאז כבר רואים אותן הרבה יותר, אבל עדיין יש להן אפיל של המלצה מפה לאוזן.
כיום ידועה החברה בשם On Holding, און, יצרנית שווייצרית שקיימת רק 11 שנה, אבל חצבה לעצמה נישה הולכת וגדלה של מצוינות בתחום נעלי ריצה. ממנו היא מתרחבת לא רק לתחום אופנת הספורט ונעלי טיולים, אלא גם לבורסה הגדולה בעולם, NYSE. היום תתחיל להיסחר מנייתה של און תחת הסימול ONON, לאחר שגייסה אמש 734 מיליון דולר לפי שווי של 7.3 מיליארד דולר, מעל הטווח המתוכנן. ביום רביעי זינקה המניה ל-35 דולר, עלייה של 46% ממחיר ההנפקה. עד יום שישי בסגירה השלימה עלייה של 62% ממחיר ההנפקה למרות ירידות במדדי וול סטריט.
נעה רייפר, סמנכ"לית משאבי האנוש והתקשורת של החברה, נולדה וגדלה בישראל. כיום היא גרה עם משפחתה, בן זוגה אסף, שני ילדים ואחד בדרך, בציריך, שם נמצא מטה החברה. היא למדה פסיכולוגיה ותואר שני במנהל עסקים, משם המשיכה לעבודה בחברת ייעוץ אסטרטגי ובגולדמן סאקס בלונדון. בשיחה מניו יורק, שם היא נמצאת לפתיחת המסחר, היא מספרת: "לפני ארבע שנים עברתי לשווייץ. כשהצטרפתי, היו לאון מאה עובדים. כעת אנחנו יותר מאלף עובדים מ-52 ארצות בעולם. יש לנו עובדים ב-15 מדינות, כולל משרד ראשי בפורטלנד בארה"ב ומשרד קטן בניו יורק". 50% מצוות ההנהלה, שבו חברה גם רייפר, הם נשים.
הפנים של החברה הוא רוג'ר פדרר, כוכב הטניס השוויצרי. פדרר נכנס לאון בתור משקיע ושותף לפיתוח נעליים ב-2019. סכום ההשקעה שלו לא דווח. הוא מפרסם את מוצרי החברה, אך רייפר רומזת שהחברה לא ממהרת לנופף בסופרסטאר. "יכולנו לצמוח מהר יותר, להתפרסם יותר, אבל הגישה השווייצרית אומרת לא לעשות דברים מהירים וגדולים. יש ניסיון לבנות משהו שיוכל להתקיים לאורך זמן, וזה מתבטא בהרבה דברים כאלה".